fbpx

Byť obľúbená alebo si povedať pravdu?

Firemná kultúra

Predstavte si škálu od 1 do 10. Na akom čísle obľúbenosti by ste sa chceli nachádzať, keby bolo číslo10 maximum? Naozaj si potrebujete prečítať 5 spôsobov, alebo 20 overených psychologických tipov ako sa stať obľúbenou? Ak máte pocit, že nie ste obľúbenou vôbec to nemusí znamenať, že robíte niečo zle. Možno ste len v nesprávnej spoločnosti ľudí. Cieľom nie je byť obľúbenou za každú cenu, ale byť šťastná.

Povedzme si pravdu, ako byť obľúbená?
Žijeme v dvoch úrovniach – vo svete reálnom a virtuálne na sociálnych sieťach.

Na sociálnych sieťach sa obľúbenosť meria podľa počtu priateľov, followerov a nepochybne podľa počtu „páčikov“ alebo „srdiečok“. Čím väčšia šialenosť, tým viac „páčikov“.  Motivácie, prečo sú ľudia na sociálnych sieťach sú rôzne. Spomeniem len niektoré. Najčastejším dôvodom, ktorý uvádzajú – „byť v obraze, čo sa deje“. Nič nezverejňujú, iba preklikávajú z profilu na profil a sledujú, čo iní zverejňujú, čo zdieľajú a ako žijú. Potom sú „lajkovači“ – tí sú najvďačnejší budovatelia obľúbenosti lebo tí „lajkujú“ všetko, čo vidia a od tých ste si istý, že dostanete na každý svoj príspevok „páčika“ a byť obľúbená u nich bude hračkou. Nemôžme zabudnúť na „pútačov pozornosti“, tí zdieľajú a zverejňujú bizardnosti všetkých druhov – tí sú najobľúbenejší. Veď majú najviac „páčikov“, aj keď všetci nad ich príspevkami krútia hlavou. Na sociálnych sieťach nájdete aj takých, ktorí prispievajú normálne informácie, z ktorých sa niečo užitočné dozviete alebo len jednoducho viete, ako žijú a čomu sa venujú. V merítku obľúbenosti však patria niekde do priemeru. Obľúbenosť na sieťach sa dá veľmi dobre budovať v skupinách s rovnakými záujmami, kde môžete prezentovať seba a svoju prácu, buď s cieľom predať alebo len získať ocenenie od ľudí, ktorí vašej práci rozumejú. Vtedy je to úprimný záujem, ktorý môže prerásť do spolupráce aj v reálnom svete.

V reálnom svete je to o čosi jednoduchšie. S ľuďmi komunikujeme naživo, vnímame, čo hovoria, ako sa pri tom tvária, či je nám sympatické ako sú oblečení, ako sú upravení, či sa usmievajú, mračia, súhlasia alebo s nami nesúhlasia. Vieme sa podľa toho zariadiť. Okolie nám dáva bezprostrednú spätnú väzbu, či je im s nami príjemne alebo naopak. Ľudovo sa tiež používa spojenie – „či chémia zafungovala alebo nie“. Buď si spätnú väzbu vezmeme a zapracujeme na sebe alebo zmeníme prostredie, v ktorom chceme žiť.

Človek je tvor spoločenský a žije v spoločenstvách. Sme tak nastavení od nepamäti. Je len na nás, akú formu spoločenstva si vyberieme. Zmyslom by malo byť, zamerať sa na ľudí a okolie, ktoré nás posúva ďalej a vďaka čomu rastieme a stávame sa lepšími. Nejde o to, byť obľúbená za každú cenu, mať väčšie publikum aj za cenu vlastnej nespokojnosti. Byť obeťou nálad a priazne iných ľudí je nezmysel. Mali by sme byť úprimní k sebe a rovnako tak k svojmu okoliu. Veď život máme len jeden ako kvalitne ho prežijeme.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odporúčané články

Sledujte ma na Instagrame