fbpx

Ako zvládnuť pracovný obed bez stresu?

Sebaprezentácia

Dostali ste pozvanie na pracovný obed alebo „business lunch“? Pripravte sa na to, že sa pracovné stretnutie bude odohrávať v reštaurácii. V pozvánke je uvedené miesto a čas. Zvyčajne sa „dress code“ neuvádza lebo oblečenie volíme podľa prostredia, v ktorom sa obed odohráva.

Na pracovný obed pozýva hostiteľ zväčša malý počet osôb, očakáva pozvaných hostí, dáva najavo svoju hostiteľskú rolu, jedná s obsluhou a diskrétne zaplatí. Pozvaní hostia zvyčajne poznajú tému, či dôvod stretnutia. Ak predpokladáte otázky k faktom, majte ich poznačené alebo buďte ich pripravený vyhľadať v príručnom elektronickom zariadení. Po zasadnutí k stolu, kde sa bude pracovný obed odohrávať nevykladajte na stôl mobil, kľúče od auta ani žiadne osobné predmety. Zvonenie na telefóne si stíšte. Sako si nevyzliekame, iba v prípade, že nám túto možnosť hostiteľ ponúkne. Príďte na miesto aspoň s 15 minútovým predstihom pre potreby parkovania, odloženia vecí do šatne, v prípade dámy, úpravy pred stretnutím.

Hostiteľ vedie konverzáciu a hostia sa jej prispôsobujú. Akonáhle máme jedlo na stole, opustíme pracovnú tému a rozprávame sa o osobných alebo spoločenských veciach. Vyhýbame sa politickým, náboženským alebo inak chúlostivým témam. Kľúčovej téme sa venujeme naplno po dojedení hlavného jedla, počas múčniku a kávy.

Kedy môžeme považovať pracovný obed za úspešne zvládnutý?

K úspechu pracovného obeda nepatrí len výsledok jednania, ktorý sme taktne viedli, ale aj príjemný dojem, ktorý sme zanechali vo svojom partnerovi. Zažili ste už pracovné stretnutia, kde sa našli účastníci, ktorí nevnímali nikoho? Viedli monológ a neprestajne okolo sediacich unavovali príbehmi o sebe alebo svojich pracovných a súkromných úspechoch. Ako sa zachovať v takej situácii? Zostáva vám len zobrať si ponaučenie, že vy to takto nikdy robiť nebudete.

Počas celého stretnutia vzdávame úctu svojou pozornosťou hostiteľovi. Pokiaľ nie sme hostiteľom, rešpektujeme témy, priebeh a dĺžku trvania, ktorú určí hostiteľ.  Žiadúce je pamätať na to, že partnerov si získame tým, že sa budeme pýtať s úprimným záujmom a ich odpovediam budeme naslúchať. Cieľom pracovného obeda nie je len prebratie pracovnej témy mimo kancelárie. Berte to ako schôdzku ľudí, ktorých spája spoločná téma a cieľom môže byť nadviazanie medziľudských vzťahov a spoznania sa navzájom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odporúčané články

Sledujte ma na Instagrame