fbpx

Čo o vás prezradí dobre napísaný životopis?

Zmena práce

Dobre napísaný životopis je vaša vizitka, je to vyšší stupeň vášho rodného listu.  Zdá sa vám to prehnané? Je to dokument, ktorý si prečíta váš budúci zamestnávateľ a dôvod prečo mu ho posielate, je spraviť na neho dobrý dojem lebo chcete novú prácu. Životopis má zaujať človeka, ktorý si ho číta a má v ňom vyvolať pocit, že vás chce stretnúť naživo a v ideálnom prípade by vás mal najradšej vo svojom tíme. Preto by sme si naozaj mali dať záležať na tom, čo do svojho životopisu napíšeme. 

Pred tým, ako si sadnete k písaniu svojho životopisu, si odpovedzte na nasledujúce otázky.

Do akej spoločnosti idete svoj životopis poslať? Na akú pozíciu reagujete? Aký dojem chcete svojim životopisom vyvolať? Inú formu zvolíte, keď budete reagovať na dátového analytika, inak na marketingového špecialistu a inak na obchodné riaditeľa spoločnosti. Pri písaní životopisu totiž platí pravidlo 60% forma a 40% obsah. Na to je potrebné myslieť hneď na začiatku.

Buďte výnimoční a upútajte v halde životopisov!

Obal predáva! Zvoľte vhodnú formu. Ak uvediete o sebe veľmi strohé informácie, ktoré nebudú usporiadané v logickom slede, môže to pôsobiť povrchne. Náhodne vybratá fotografia, ktorá nevystihuje vás a prostredie, do ktorého sa o prácu uchádzate môže odradiť hneď na prvý pohľad. Pokazí skrátka prvý dojem. Ak je štruktúra písania neprehľadná, čitateľ sa unaví hneď pri prvom odseku a to podstatné o vás nedostane ani šancu. Štruktúrované rozmiestnenia celkov, zvýraznenia dôležitých informácií, pravopisná gramatika vytvárajú o vás dojem profesionality. Prehľadne umiestnené kontakty, prípadne vaša webovská stránka alebo vaše portfólio je vašou zrozumiteľnou prezentáciou.

Na týchto dvoch veciach záleží najviac.

Najdôležitejšou obsahovou častou vášho životopisu je váš profil a motivácia, prečo by si vás mali vybrať. Ak vám tieto dve zásadné časti v životopise chýbajú, nepôsobí to profesionálne.

V profesionálnom profile sú opísané vaše silné stránky, zručnosti a predpoklady, ktoré by mali zodpovedať zverejnenej pozícii, o ktorú sa uchádzate. Musí sa nachádzať na začiatku životopisu, hneď vedľa kontaktov. Motivácia, prečo sa o pozíciu uchádzate je umiestnená na záver životopisu. V tejto časti uvádzate, čo váš budúci zamestnávateľ vo vás získa, keď sa pre vás rozhodne. Ako prispejete firemnej kultúre a akou pridanou hodnotou budete. Cieľom by malo byť zosúladenie obsahu a formy a vyvolanie skutočné záujmu:: „Waw, tohto človeka chcem stretnúť osobne.“

Nezáleží na tom, či máte za sebou ročnú alebo dvadsaťročnú prax. Záleží na tom, ako ste dokázali dotyčného zaujať a vyvolať v ňom potrebu, dozvedieť sa o vás viac. Častokrát sa môže stať, že vás na pohovor pozvú aj keď nespĺňate parametre na pozíciu, o ktorú sa uchádzate. Šikovný personalista alebo manažér, ktorí dokážu odhaliť a pracovať s potenciálom, vám môžu ponúknuť inú pozíciu, na ktorú sa hodíte viac. Preto hlavu hore a vyhľadávajte príležitosti!

Teraz zbystrite vašu pozornosť, prosím.

Či už si prácu hľadáte alebo nie, každý z nás by mal mať dobre napísaný životopis s profesionálnou fotkou, ktorá vás vystihuje. Nie je nič horšie, keď zrazu potrebujete niekam poslať svoj životopis a v chvate si stiahnete z nejakého portálu šablónu a „nahádžete“ do nej o sebe strohé fakty, priložíte fotografiu z dovolenky a pošlete ho. Buďte pripravení zaujať, kedykoľvek to bude potrebné. Možno, keď uvidíte svoj dobre napísaný životopis, zistíte, že máte na viac ako na miesto, na ktorom teraz pracujete.

Ponuka pre vás!

Ak by ste chceli získať spätnú väzbu na váš životopis a stav vašej kariéry pošlite mi váš súčasný životopis na biznismentoring@evasnircova.sk, pozriem si ho a napíšem vám. Za posúdenie životopisu platiť nebudete. Môžete si tiež dohodnúť „kariérne stretnutie“, na ktorom vám dám spätnú väzbu k životopisu, vašej prezentácii a kariérnym možnostiam. Nič nemôžete stratiť, iba získať 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odporúčané články

Sledujte ma na Instagrame