fbpx

S ktorým imidž koučom si budete rozumieť?

Vedeli ste, že ...

100 ľudí – 100 chutí! Poznáte tie situácie, kedy ste si hľadali svojho kaderníka, kozmetičku, lekárku, značku topánok alebo fitnesscentrum? Zrejme to nevyšlo na prvý pokus. Je možné, že ste mali to šťastie a podarilo sa to veľmi rýchlo lebo ste presne vedeli, čo chcete a skrátka ste to našli. Nájsť správneho imidž kouča, s ktorým si sadnete a chémia medzi vami zafunguje môže rovnako tak vyjsť na prvý pokus alebo budete v hľadaní pokračovať. Dôležité je, nevzdať sa! Aby sme prevenciou predišli sklamaniam, zadefinujte si svoje očakávania od imidž kouča na začiatku.

Typ povahy a rovnaká životná energia

Ste skôr introvertnejší typ pokojnej povahy a preferujete ľudí s rovnakým tempom? Naopak k svojej pokojnej povahe potrebujete niekoho, kto vás posmelí a pomôže vám nájsť odvahu v sebe, ktorú vaše predsudky uväznili? Alebo ste extrovert, ktorý potrebuje rovnako silného extroverta, aby vám stíhal vo vašom tempe a rýchlosti vašich myšlienok? Toto je zrejme základná informácia, v ktorej treba mať jasno pred stretnutím s imidž koučom. Chcete s ním predsa hovoriť o svojich silných a slabých stránkach a o vašom osobnom potenciáli, preto by ste mali byť určite na rovnakej vlne.

Cieľ stretnutia s imidž koučom

Na začiatku bolo slovo – to spustilo tok myšlienok – tie vyvolali vo vás reakciu – vďaka tomu prichádza akcia, ktorou chcete reagovať. Motivácia pre zmenu imidžu môže byť spustená negatívnym, ale aj pozitívnym zážitkom. Každá je správna a má svoje opodstatnenie. Pri definovaní cieľa na zmenu imidžu si odpovedzte pred stretnutím s imidž koučom na tieto otázky: Čo tým chcem dosiahnuť? Ako sa chcem cítiť? Čo od toho očakávam? Na koho chcem zapôsobiť? Čo mi to prinesie? Čo chcem zistiť? Koľko chcem do toho investovať času a peňazí? Aké riešenia chcem mať? S akým výsledkom budem spokojná? Týchto pár vybraných otázok vám pomôžu zorientovať sa vo vašom zámere. Môže to trvať pár minút. Možno vás to bude baviť a potrvá to viac ako len pár minút. Svoj cieľ, na ktorý ste prišli, si zapíšte. Ušetrí vám to veľa času a peňazí. Na stretnutí nebudete improvizovať a hľadať tie správne slová.

Financie a čas

Na prvom stretnutí s imidž koučom sa určite nevyhnete téme financií a časovej investícii, v ktorej je tiež dobré zladiť sa. Tak ako on pozná svoju cenu, vy poznáte svoj rozpočet. Raz mi jeden úspešný podnikateľ povedal, že keby znova začínal podnikať, rozhodol by sa pre podnikanie s tovarom a nie službami. Pri kúpe tovaru je cena daná a zákazník nevyjednáva. Teda v našom zemepisnom pásme. Buď na ňu peniaze má a kúpi si ju alebo na ňu peniaze nemá. Profesionál v oblasti služieb potreboval vynaložiť veľa času a svojho úsilia, aby sa stal odborníkom vo svojej profesii. Sú to nespočetné hodiny štúdií, stretávaní sa s klientmi, sledovanie trhu, aktualizácia informácií a profesionálny rast v psychológii predaja, aby dokázal uspokojiť širokú škálu potrieb ľudí. Predávať službu je iné, ako vystaviť tovar do výkladu. Pamätajte na to, že pri zakúpení služby nič nové nedržíte fyzicky v rukách, ale máte know-how a viete ako ďalej s ním naložiť. A keď neviete ako s ním naložiť, tak sa pýtajte a pýtajte, aby ste vedeli. Vtedy budete mať dobrý pocit zo zakúpenej služby.

TIP: Nebojte sa preto o financiách hovoriť otvorene. Hlúpa otázka je len tá, ktorú ste nepoložili. Vy ste platiaci zákazník a máte jasný zámer, s ktorým za imidž koučom idete. Vaše očakávania sa môžu s tými jeho stretnúť alebo nie. Je dobré mať to vyjasnené na začiatku, aby ste dosiahli želaný efekt.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odporúčané články

Sledujte ma na Instagrame